Svátek má Alexandr

12/0 °C

Milan Schmidt

Milan Schmidt

Právě hraje:
NAĎA URBÁNKOVÁ
ZÁVIDÍM

10:00 - 14:00

Živé vysílání

Fígle a dobroty Františka Mlsoty

Fígle a dobroty Františka Mlsoty

Fígle, rady, recepty, postupy, nápady, návody a tipy na výlety Františka Mlsoty, které jste mohli slyšet a třeba neslyšeli, ve vysílání v uplynulém týdnu.

Náměty a nápady můžete posílat na fmlsota@countryradio.cz . Šikovné informace z Frantovy dílny poslouchejte na Country Radiu každý všední den v 18:10.

 

13.2.

Brambory

Co se o nich říká: Kvůli spoustě škrobu se z nich tloustne. Skutečnost: Brambory nejsou naším nepřítelem - pokud si z nich neděláte hranolky, bramboráky nebo kaši se spoustou smetany nebo másla. Ne kvůli sacharidům, ale kvůli stylu úpravy. Ve skutečnosti jsou vítaným zdrojem sacharidů, jsou nízkokalorické a jsou také zdrojem antioxidantů, draslíku a vlákniny.

Chipsy z bramborových slupek

Ingredience

Slupky z 1 kg brambor, lilku nebo červené řepy, olej - nejlépe olivový nebo rostlinný, sůl

Postup

Brambory před loupáním okartáčujte a omyjte. Slupky nakrájejte na plátky a na hodinu je ponořte do misky s vodou a ledem.  Potom je zceďte, osušte a smažte na pánvi v oleji pěkně do křupava. Nechte odkapat tuk, odsajte ho ubrousky, posolte a servírujte.

 

14.2.

Chleba, pečivo

Co se o nich říká. Je mnohem zdravější je ze stravy úplně vyřadit. Jaká je skutečnost: Embargo je módní trend. Ale ten by se měl týkat jen pečiva z vílé mouky, ne toho celozrnného. Je totiž zdrojem sacharidů, vitamínů skupiny B. Obsahují také kvalitní vlákninu a důležité minerály

 

Chlebová buchta

Autorem receptu je nizozemský kuchař Richard Jacobsen

Ingredience

300-400 g starého chleba, ½ litru teplého mléka, 5 vajec, 50 g sušeného ovoce, ořechy, lžička skořice, máslo na vymazání pekáčku

Postup

Jednoduše promíchejte všechny ingredience dohromady, nejlépe rukama. Přidejte sušené ovoce, ořechy. Pokud máte rádi sladší, přidejte ještě cukr. V máslem vymazaném pekáčku pečte asi 40 minut v troubě na 180 stupních Celsia. Můžete si upéct i slanou variantu - místo cukru, ovoce a skořice přidejte sůl a plátky cibule a česneku. Na konci pečení nastrouhejte na buchtu sýr.

 

15.2.

Mražená zelenina

Co se o ní říká: Obsahuje mnohem méně živin než čerstvá. Jaká je skutečnost: Pokud je zelenina zmražena předepsaným způsobem úplně čerstvá, o žádné živiny nepřijde. Naopak je to vynikající způsob, jak je uchovat. A tak získáte vitamíny, minerály a vlákninu, která zasytí i bez spousty kalorií i mimo sezónu.

 

Sýry

Co se o ní říká: Jdou na tloušťku. Jaká je skutečnost: Obsahují tuky a také sodík, který nám ve velkém množství opravdu neprospívá. Ale jsou také zdrojem vitamínu D a vápníku. Takže jestliže si hlídáte hmotnost, sáhněte po méně tučných sýrech a „light|" verzích.

 

Sýrové karbanátky z modrého sýra

Ingredience

200 g Nivy, 200 g strouhanky, 2 lžíce nasekané petrželky, 2 vejce, worchesterová omáčka, mléko, máslo, pepř, olej

Postup

Nivu nastrouháme na jemné nudličky. Do misky rozklepneme vejce, přidáme Nivu, v mléce namočenou strouhanku, nasekanou petrželku, pár kapek worchesteru, pepř a důkladně promícháme. Ze směsi vytvarujeme karbanátky, které obalíme ve strouhance. Osmažíme dozlatova a podáváme s vařeným bramborem.

 

16.2.

Čokoláda

Co se o ní říká: Tloustne se po ní, je plná tuku, cukru a zvyšuje cholesterol. Jaká je skutečnost: Pokud mluvíme o opravdové čokoládě - té hořké, kvalitní, bez tuku a náhražek, s vysokým obsahem kakaa - tak opak je pravdou. Taková snižuje cholesterol v našem těle, dokáže snížit krevní tlak a taky je napěchovaná antioxidanty. Pokud ji ovšem sníte hodně, tak ztloustnete. Ale to už není problém čokolády.

Domácí kávová čokoláda

Ingredience

150 g směsi másla a ztuženého tuku, 100 g moučkového cukru, 1,5 lžičky mleté kávy.

Postup

Tuk ve vodní lázni zvolna rozehřejeme. Přidáme prosátý cukr, kakao, kávu a za stálého míchání zahříváme - ale nevaříme - až směs zhoustne a je hladká. Čokoládu nalijeme do formiček nebo ji vlijeme do prázdné bonboniérové plastové podložky a necháme ji vychladnout. Vodní lázeň - nádobu s čokoládou dáme do hrnce do poloviny naplněného horkou vodou, kterou udržujeme těsně pod bodem varu.

 

17.2.

Chili noc carne s kuřecím masem

Ingredience

1 lžička sójové omáčky, 1 chilli paprička, 2 konzervy fazolí v chilli omáčce, 1 cibule (velká), 3 stroužky česneku, 4 lžíce sterilované kukuřice, 200 g kuřecích stehenních řízků. Na ozdobu: 1 kelímek zakysané smetany 100 g eidamu, podle chuti mletý černý pepř, kari koření a sůl

 

Postup

Kuřecí stehenní řízky nebo jiné maso očistíme, omyjeme a osušíme. Pak je nakrájíme na malé kousky a naložíme do koření. Výběr koření je na vás. Marinované maso osmažíme na pánvi a uložíme do tepla. Zatím si očistíme cibuli, česnek a chilli papričku. Vše nasekáme najemno. Sýr nastrouháme. V pánvi po mase rozehřejeme olej a cibuli necháme zesklovatět. Pak vsypeme chilli papričku, kukuřici a fazole i s omáčkou. Směs okořeníme pepřem, kari kořením, a dochutíme sójovou omáčkou. Nakonec přidáme česnek. Na závěr přidáme rozdrcený česnek. Servírujeme pikantní fazolovou směs ozdobenou kousky kuřecího masa. Chilli con carne s kuřecím masem zalijeme zakysanou smetanou a ozdobíme strouhaným sýrem.

 

Country obchůdek
Facebook

Inzerce

Country JOB
Horsecare

Partneři webu

Porta
UAMK
FOLKtime - Vašše brána do světa folku
Malostranská beseda
Mobilní ateliér